Laienev elektrilisus: Mercedes-Benz Trucks tutvustas eActrose perekonna uusi liikmeid

13.10.2025

Kommertssõidukid
  • eActrose teise põlvkonna puhul on sõltuvalt kasutusotstarbest ning läbisõiduulatuse, kandevõime ja mugavuse nõuetest võimalik üle 40 põhisõiduki kombinatsiooni
  • Konfigureerimine on võimalik valikuliselt kahe või kolme akupaki, ProCabin kabiini või klassikalise Actrose disainiga L-kabiiniga
  • Lisanduvad teljevahed ja teljekonfiguratsioonid sadulveokitele ja platvormsõidukitele
  • Teise põlvkonna eActrose mudeli peamised tehnoloogilised omadused põhinevad eActros 600-l: integreeritud elektriline tagasild, liitium-raudfosfaat (LFP) akuelementide tehnoloogia, Multimedia Cockpit Interactive 2 ning kaasaegsed juhiabisüsteemid suurema ohutuse tagamiseks
  • Uusi mudelivariante saab tellida alates oktoobrist 2025

 

Mercedes-Benz Trucks näitas septembri lõpus esmakordselt teise põlvkonna elektrilise eActrose uusi versioone. Valikut laiendatakse Mercedes-Benz eActros 600 moodulplatvormil põhinevate mudelitega, mille hulka kuuluvad erineva teljevahega sadulveokid ja platvormveokid, kahe akupakiga veokid ja L-kabiiniga versioonid.

Kõik uued konfiguratsioonid järgivad eActros 600 innovaatilist üldkontseptsiooni ning ühendavad moodsa ajamitehnoloogia ja kõrge energiatõhususe. Mercedes-Benz Trucks pakub esimese peibutusfotoga neile eelvaadet.

Uued eActros 400 variandid võimaldavad soodsamat sissepääsu elektriveokite maailmasse. Need on varustatud kahe 207 kWh LFP (liitium-raudfosfaat) akupakiga, mis koos annavad 414 kWh paigaldatud aku kogumahtuvuse – sellest tuleneb ka tähis „400“. eActrose erinevad konfiguratsioonid toovad kaasa vastavalt erinevad sõiduulatuse näitajad, mis varieeruvad sõltuvalt sõiduki klassist ja kasutusprofiilist. Pika vahemaa ühtlase sõidustiiliga vedudel on sõiduulatus üldiselt suurem kui regionaalsetes raskete veoste jaotusvedudes. Näiteks eActros 400 6x2 kuivfurgoonkerega, mis on tüüpiliselt ette nähtud raskete jaotusvedude jaoks, saavutab osalise koormuse ja 20 °C ümbritseva temperatuuri juures kuni 480 kilomeetri sõiduulatuse.

Kahe akupakiga eActros 400 omab väiksemat tühimassi ning seetõttu suuremat kandevõimet kui kolme akupakiga eActros 600. Kaaluerinevus tõstab eActros 400 maksimaalse haakimiskoormuse 9,5 tonnini. Kombineerituna standardse poolhaagisega saavutab eActros 400 üle 25-tonnise kasuliku kandevõime. See tähendab, et eActros 400-l on eActros 600-ga võrreldes üle 3 tonni suurem kandevõime, viies selle kandevõime tasemele, mis on võrreldav diiselveokitega.

Nii eActros 400 kui ka eActros 600 saab laadida kuni 400 kW võimsusega, kasutades standardset CCS2 laadimispesa, mis asub sõiduki vasakul küljel kabiini taga. Täiendava varustusena on võimalik tellida teine CCS2 laadimispesa sõiduki paremale küljele. Kahe akupaki laadimine 10%-lt 80%-ni võtab aega ligikaudu 46 minutit, kolme akupaki korral on laadimisaeg umbes 70 minutit.

Lähemalt: eActros 600

Mercedes-Benz Trucks esitles eActros 600 seeriamudelit eelmise aasta novembri lõpus Mercedes-Benzi Wörthi tehases. Esimesed autod jõudsid klientideni 2024. aasta detsembris ja nüüd on eActros 600 igapäevases sõidus enam kui 15 Euroopa riigi teedel. Mercedes-Benz Trucksi elektriline lipulaev on oma võimekust juba korduvalt reaalsetes oludes tõestanud: klientide kasutuses ja 15 000 kilomeetri pikkusel täiselektrilisel arendusreisil „eActros 600 European Testing Tour 2024“, mis läbis kokku 22 riiki. Samuti umbes 6500 kilomeetri pikkusel Põhja-Euroopas toimunud „European Testing Tour Winter 2025“ testil. Mõlemal puhul kasutati autorongi täismassiga 40 tonni. Lisaks valiti Mercedes-Benzi elektriveok „Aasta veokiks 2025“. See on tööstusharu kõige olulisem auhind, mida annab igal aastal välja International Truck of the Year (ItoY) žürii, mis koosneb 24 Euroopa tarbesõidukite ajakirjanikust.

Suur, üle 600 kilovatt-tunnise mahutavusega aku – sellest ka mudelinimetus 600 – ja uus ning eriti tõhus ettevõttesiseselt välja töötatud veosild tagavad eActros 600 sõiduulatuseks 500 kilomeetrit[1]. Selline sõiduulatus saavutatakse väga realistlikes tegelikes sõidutingimustes autorongi 40-tonnise täismassiga. Sõltuvalt sõidustiilist ja marsruudist võib laadevälp olla ka oluliselt pikem. eActros 600 suudab päevas läbida isegi üle 1000 kilomeetri. Selle teeb võimalikuks laadimine seadusega ette nähtud juhipauside ajal, kui laadimisvõimalused on olemas.

eActros 600-l on kolm akupakki mahutavusega 207 kWh[2], seega on akude kogumahutavus 621 kWh. Akud põhinevad liitium-raudfosfaatelementide tehnoloogial (LFP) ja neid iseloomustab pikk kasutusiga. Mercedes-Benz Trucksi arendusinsenerid konstrueerisid eActros 600 nii, et see vastaks samadele sõiduki ja komponentide vastupidavusnõuetele nagu võrreldav sisepõlemismootoriga Actrose raskeveok. See tähendab kuni 1,2 miljoni kilomeetri läbimist kümne tööaasta jooksul.

Pärast seda kasutusperioodi peaks aku mahutavus olema endiselt algsest üle 80 protsendi. Erinevalt teistest akuelementide tehnoloogiatest saab LFP puhul kasutada ka üle 95 protsendi brutomahutavusest. See võimaldab sama mahutavuse juures suuremat sõiduulatust. Sõiduk on tehniliselt konstrueeritud kuni 44-tonnise autorongi täismassi jaoks. Standardse poolhaagisega on Euroopa Liidus eActros 600 veovõime umbes 22 tonni. Osades riikides võib lubatud olla ka suurem koormus.

[1]  Sõiduulatus määrati ettevõttesiseselt kindlaks spetsiaalsetes katsetingimustes pärast aku ettevalmistamist, 4x2 sadulveokiga, 40-tonnise täismassiga, välistemperatuuril 20 °C ja pikamaaveol ning see võib erineda määruse (EL) 2017/2400 järgi määratavast väärtustest.

[2] Uue aku nimimahtuvus vastavalt ettevõttesiseselt määratud piirtingimustele. Mahutavus võib erineda sõltuvalt rakendusest ja välistest tingimustest.