Mercedes-Benz Vito 30

31.7.2025

Kommertssõidukid

Kolm aastakümmet, kolm põlvkonda, lugematu hulk kasutusviise: Mercedes-Benz Vito saab 30-aastaseks

Alates 1995. aastast, mil Vito esmakordselt turule tuli, on see sümboliseerinud kompromissitut töökindlust, muljetavaldavat mitmekülgsust ja innovaatilist tehnoloogiat oma segmendis. Olgu tegu ehitus-, hooldus- või teenindusvaldkonna töödega, politsei- või kiirabiteenusega – Vito on olnud usaldusväärne partner. See sobib nii eraettevõtja tööautoks kui ka suure autopargi osaks, tavaversioonina või erivarustusega (nt toidukaupade või meditsiiniliste vedude jaoks).

Tänu kaasaegsetele ohutus- ja juhiabisüsteemidele, digitaalsele ühenduvusele ja rohketele versioonidele toetab Vito kliente nende igapäevatöös. Alates 2018. aastast pakub Mercedes-Benz ka alternatiivi heitmevabaks linnasõiduks: eVito. Vito ja eVito näitavad oma tugevaid külgi eelkõige linnakeskkonnas: kompaktsed mõõtmed võimaldavad siseneda ka kitsastesse parkimismajadesse ning manööverdada ahtal tänaval. Pole ime, et ligi veerand Mercedes-Benzi kaubikuklientidest eelistab just seda klassi.

Alates 1995. aastast on Vito pakkunud usaldusväärset ja kasutajasõbralikku lahendust just väikeettevõtetele, teenindus- ja jaekaubandusele. See on tõeline mitmekülgne tööloom, mis on aastatega kujunenud oma klassi standardiks.

1995: esimene põlvkond – neljasilindrilised mootorid ja linnasõbralik disain

Vito esimene põlvkond debüteeris esiveolisena 2,6–2,8-tonnises kaubikuklassis, ühendades kompaktse disaini ja suure kandevõime. Tonni jagu kandevõimet ja pea 5 m³ mahutavust kaubaruumis tegid Vitost ka suuremate esemete transportimiseks sobiva tööriista. Kõrgus 1,89 m võimaldas siseneda ka tavapärastesse linna parkimismajadesse.

Standardvarustusse kuulus omas ajas eesrindlik turvapakett: juhi turvapadi, sõltumatu vedrustus, ketaspidurid kõigil ratastel, ABS ning roolivõimendi. Neljasilindrilised bensiinimootorid ja diislid pakkusid head kütusesäästu ning piisavat jõudlust. Vito robustsus, ökonoomsus ja paindlikkus tõid talle 1996. aastal ka tiitli “Aasta kaubik”. 1999. aasta mudeliuuendus tõi kaasa värske disaini ja uued funktsioonid. Aastaks 2003 oli müüdud ligikaudu 473 000 esimese põlvkonna Vito mudelit.

2003: teine põlvkond – rohkem mugavust, rohkem valikuid

Teise põlvkonna puhul muudeti kogu Vito kontseptsiooni. Esiveo asemel võeti kasutusele tagavedu, mis parandas sõiduomadusi ja suurendas kandevõimet kuni 1295 kilogrammini. Segmenti toodi ka esimene nelikveoline versioon.

Mootorivalik laienes: efektiivsest neljasilindrilisest kuni võimsa V6-ni. Kolm kerepikkust, kaks katusekõrgust, viis mootorivalikut ja arvukalt lisapakette tegid Vito mitmekesisemaks kui kunagi varem. 2005. aastal sai Vito taas tiitli “Aasta kaubik”. Aastaks 2014 ületas teise põlvkonna mudelite kogumüük 750 000 ühikut. 2010. aastal saabus ka oluline samm elektrifitseerimises: Vito E-CELL oli esimene väikeseeria elektrikaubik, mille 70 kW (95 hj) mootor andis umbes 130 km sõiduulatust – sobides hästi kuller- ja postiteenustesse.

 2014: kolmas põlvkond – uus disain ja rohkem ruumi

Kolmanda põlvkonna Vito tegi oma debüüdi 2014. aastal – veelgi mitmekülgsem, ökonoomsem ja ohutum. Esmakordselt sai valida kolme veokontseptsiooni vahel: esivedu, tagavedu või nelikvedu. Kuigi teljevahe jäi samaks, pikendati kogu pikkust kuni 13 cm võrra (kuni 5,37 m), võimaldades suuremat kaubaruumi ja kandevõimet kuni 1369 kg. 2018. aastal jõudis turule eVito – esimene täiselektriline keskmise suurusega kaubik, mis läks seeriatootmisse. Kolmas põlvkond tõi ka märkimisväärse ohutusuuenduse: paneelkaubikuna oli Vito oma klassis ainus, millel olid standardvarustuses turvapadjad ja turvavöö meeldetuletused nii juhile kui kaassõitjale. Vito Tourer versioonil oli lausa kuni kaheksa turvapatja. Ainulaadsena kuulus standardvarustusse ka külgtuule stabilisaator (Crosswind Assist). 2011. aastal jõudis turule tehniline värskendus: uue põlvkonna OM 654 neljasilindrilised diiselmootorid, 9G-TRONIC automaatkast, digitaalne tahavaatepeegel, DISTRONIC adaptiivne püsikiirusehoidja, täiendatud juhiabisüsteemid ja mugavust lisav AIRMATIC õhkvedrustus.

2024: uus Vito – ühenduvus, mugavus ja jätkusuutlikkus

Viimane uuendus tuli 2023. aastal. MBUX multimeediasüsteem tõi kaasa moodsama info- ja meelelahutusplatvormi, parema ühenduvuse ning uued digiteenused. Vito ja eVito on nüüd täielikult integreeritud Mercedes-Benzi digitaalsesse ökosüsteemi.

Ohutust täiustati veelgi: lisandusid näiteks ristliikluse funktsiooniga aktiivne pidurdusassistent ning aktiivne sõidurajahoidja. Uuendati välisilmet (sh multibeam LED-esituled) ja interjööri (uus keskkonsool, elektriline EASY-PACK tagaluuk). Varustustasemed korrigeeriti vastavalt klientide ootustele ja esmakordselt lisandus valikusse ka bensiinimootor koos kerghübriidtehnoloogiaga.

Uue Vito kaubiku erihind Vehos algab 43 252 eurost (koos km-ga), vaata meie kampaaniapakkumisi!