Mercedes-Benz müügi- ja teenindusettevõte Veho AS kasvatas tarbesõidukite turuosa, näidates viimase 10 aasta parimaid tulemusi nii väikeste ja keskmiste kui ka suurte kaubikute müügis. Ettevõtte tarbesõidukite turuosa on viimase kümne aastaga kahekordistunud.
Kogu kaubikute turg Eestis langes mullu nelja protsendi võrra ning võrreldes näiteks viie aasta taguse ajaga on tarbesõidukite turg kokku kuivanud lausa kolmandiku võrra. Veho kommertssõidukite ärivaldkonna juhi Mattias Vahteri sõnul suutis Veho AS ujuda aga turutrendidele vastuvoolu ning hoida oma turuosa tugevana. Veho väikekaubikute müük kasvas 2023. aastal ligi 20%, eriti tubli tulemuse saavutati aga keskmiste ja suurte kaubikute kategoorias saavutades mõlema puhul üle 18% turuosa.
„Võrreldes turuliidritega on Mercedes-Benz selles valdkonnas Premium klassi ja kallima hinnasildiga toode ning taoline kasvutrend näitab selgelt, et meie tarbesõidukite kliendid ehk ettevõtted panustavad aina rohkem oma töötajatesse pakkudes neile paremaid töötingimusi läbi mugavamate kaubikute,“ rõhutas Vahter.
Vahteri sõnul toetasid suuremate kaubikute tublit müügikasvu edukad koostööprojektid suuremate autoparkidega ettevõttetega, kelleks on kullerettevõtted, põllumajanduse ja metsatehnika hooldusfirmad, tööriistade rendiettevõtted, ehitusega või reisijatevedudega tegelevad firmad jne.
„Lisaks sai meie eeliseks ka kaubikute operatiivne tarne ning klientide seas aina rohkem leviv arusaam, et auto müügihinnast on olulisem jälgida selle kogukulu kasutusperioodil ning jääkväärtust järelturul. Mercedes-Benzi kaubikute kogukulu on odavamate mudelitega võrreldes samaväärne või suisa madalam, turuväärtus on aga kindlalt kõrgem,“ lisas Vahter.
Aastad 2022 ja 2023 olid ettevõtte jaoks kaubikute turul kümnendi parimad ning viimase kümne aasta jooksul on Mercedes-Benzi kaubikute turuosa Eestis kasvanud kaks korda. Vahteri sõnul on ettevõte teinud strateegilise ärilise otsuse võtta lähiaastatel kommertssõidukite ärisuund tugevama fookuse alla ja seeläbi tugevdada oma turupositsiooni.