Mercedes-Benz Trucksi suurtehing: Amazon tellib üle 200 elektriveoki eActros 600

  • • Seni suurim Mercedes-Benz Trucksi elektriveokite tehing
  • • Amazoni läbi aegade suurim elektriliste raskeveokite (eHGV) ost
  • • Sõidukeid hakatakse kasutama Saksamaal ja Ühendkuningriigis ning eeldatavasti transporditakse nendega igal aastal üle 350 miljoni paki

Amazon teeb oma kõigi aegade suurima elektriliste raskeveokite ostu, tellides enam kui 200 Mercedes-Benz Trucksi tippmudelit Mercedes-Benz eActros 600. See on ka Mercedes-Benz Trucksi jaoks läbi aegade suurim elektriveokite tellimus.

Elektriveokeid kasutatakse suure läbisõiduga marsruutidel, mis moodustavad Amazoni niinimetatud keskmise miili võrgustiku. Elektriveokid hakkavad transportima kaubakonteinereid Amazoni ladude, sorteerimis- ja jaotuskeskuste vahel. Rohkem kui 140 veokit võetakse kasutusele Ühendkuningriigis ja üle 50 Saksamaal ning eeldatakse, et nullheitega sõidukid veavad edaspidi igal aastal heitgaasivabalt rohkem kui 350 miljonit pakki.

Tellimuse täitmisele eelneb eActros 600 peaaegu tootmisvalmis seeriamudeli prototüübi testimine ühes Amazoni logistikakeskuses Saksamaal.

Stina Fagerman, Mercedes-Benz Trucksi turundus-, müügi- ja teenustejuht: “Amazon on meie jaoks oluline klient teel CO2-neutraalse transpordi poole. Amazon on seeriamudelile väga sarnast eActros 600 prototüüpi juba katsetanud, tänu sellele saime enne seeriatootmise algust väärtuslikku kasutajateavet. Seetõttu on meil eActros 600 suurtellimuse üle väga hea meel.”

Lähemalt eActros 600 kohta 

Suur, 600-kilovatt-tunnise[1] mahutavusega aku – siit ka mudelitähis 600 – ja Mercedese enda poolt välja töötatud uus ning eriti tõhus elektriline veosild võimaldavad elektriveokil vahepealse laadimiseta läbida 500 kilomeetrit[2]. Selline laadevälp saavutatakse realistlikes ja praktilistes tingimustes 40-tonnise autorongiga, kuid see võib olenevalt sõidustiilist ja marsruudist olla ka oluliselt pikem. eActros 600 suudab päevas läbida isegi oluliselt üle 1000 kilomeetri. Vahelaadimine juhile kohustuslike sõidupauside ajal – isegi ilma megavatise laadimiseta (MCS) – võimaldab seda tingimusel, et vastavad laadimisvõimalused on olemas. Lisaks kuni 400 kW võimsusega CCS-laadimisele võimaldab eActros 600 hiljem ka megavatist laadimist.

Visuaalselt iseloomustab elektrilist kaugveokit täiesti uus, selgete joonte ja aerodünaamilise kujuga minimalistlik disain. Autopargi omanike kasumlikkuse seisukohalt kehtestab elektriveok uued standardid ja asendab pikas perspektiivis kaugvedudel suure osa diiselveokeid. Mercedes-Benz Trucksi akutoitel kaugvedude kontseptsiooni eesmärk on pakkuda klientidele terviklikku transpordilahendust, mis hõlmab uue kaubamärgi TruckCharge all sõidukitehnoloogiat, nõustamist, laadimisinfrastruktuuri ja teenuseid.

Mercedes-Benz Trucksi elektriline lipulaev on tegelikes sõiduoludes juba korduvalt oma võimekust tõestanud: klientide kasutuses ja ka “eActros 600 European Testing Tour 2024” raames, mis hõlmas 40-tonnise autorongi testreisi läbi 22 riigi, kokku pikkusega 15 000 kilomeetrit. Lisaks valiti Mercedes-Benz Trucksi e-veok “Rahvusvaheliseks aasta veokiks 2025”. See on veokisegmendi kõige olulisem auhind, mida annab igal aastal välja organisatsioon International Truck of the Year (IToY), mille žürii koosneb 24 Euroopa tarbesõidukite ajakirjanikust. eActros 600 seeriatootmine algab Mercedes-Benzi tehases Wörth am Rheinis 2024. aasta lõpus.


[1] eActros 600-l on kolm akut, millest igaühe mahutavus on 207 kWh, veokile paigaldatuna on nende kogumahutavus 621 kWh. Uue aku nimimaht, mis tuleneb ettevõttesiseselt määratletud piirtingimustest, võib sõltuvalt kasutusjuhtumist ja välistest tingimustest erineda.

[2] Sõiduulatus on kindlaks määratud ettevõttesiseselt spetsiaalsetes katsetingimustes, pärast eelkonditsioneerimist, 4×2 veoskeemiga veokiga, autorongi massiga 40-tonni, 20°C välistemperatuuril kaugveol ja see võib erineda Määruse 2017 /2400 (EL) vastavast väärtusest.