Mercedes-Benz esitles uut 792 km sõiduulatusega elektrilist CLA-d

Mercedes-Benz avalikustas eile õhtul toimunud esitlusüritusel uue elektrilise CLA, mis on eelkäijatest ruumikam, mugavam ja varustatud rohke tehnoloogiaga, mis sõidukogemust lihtsamaks ja sujuvamaks muudavad. Näiteks on sõidukil nüüd esiosas asuv pagasiruum, ehk frunk ja standardvarustusse on lisaturvalisuseks toodud S-klassilt tuntud keskne turvapadi, mis avaneb õnnetuse korral kahe sõitja vahele.

“Sõiduki juures on ilmselt kõige erilisem selle valdkonna juhtiv sõiduulatus, mis on 792* kilomeetrit. Laadimine on sealjuures ülikiire ja masin suudab 10 minutiga laadida piisavalt, et sõita 300 kilomeetrit,” sõnas Mercedes-Benzi tegevjuht Ola Kallenius.

Sõiduk põhineb uudsel modulaarsel MMA platvormil, mis pakub rohkem ruumi ja erinevaid nutilahendusi. Näiteks on masin 35 mm pikem, 29 mm laiem ja 29 mm kõrgem kui selle eelkäija. Samuti mahub autosse rohkem pagasit tänu selle esiosas olevale pagasiruumile ehk frunk’ile, mida ei ole Mercedes-Benzi autodes nähtud 90 aastat.

Energiakulu on sõidukil rekordiliselt madal – 12,2 kWh/100km, mis annab sellele pretsedenditu 792 kilomeetrise sõiduulatuse ühe laadimisega. Energiakulu aitab madalal hoida ka uuenduslik õhk-õhk soojuspump, mis kasutab elektrimootorite jääksoojust ja ümbritsevat õhku ja kulutab tänu sellele kolmandiku võrra vähem energiat kui tavaline kütteseade. Lisaks sellele on auto tagaosas kahekäiguline käigukast, mille esimene käik on mõeldud järsemaks kiirendamiseks linnaoludes ning teine on suunatud suurematel kiirustel sõitmiseks. See süsteem on samuti osa, mis aitab tagada auto võimsat sõiduulatust.

Laadimise jaoks on CLA-l aga võimas 800 V kõrgepinge-laadimissüsteem, mis on Mercedes-Benzi sõidukis esmakordne ja pakub kuni 320 kW laadimist. Samuti on täiustatud auto energiatagastussüsteemi, mida haldab MB.OS operatsioonisüsteem.

Auto operatsioonisüsteem on arendatud koostöös Google’I ja Microsoftiga, tänu millele toimivad autos samaaegselt mitu erinevat AI ehk tehisintellektil põhinevat assistenti. Näiteks on Google’iga koostööd tehtud auto navigatsioonisüsteemi loomisel, kus häälkäsklustega saab aktiveerida Google Gemini tehisintellekti, mis kasutab seejärel Google Mapsil põhinevad navigeerimissüsteemi, et inimene sihtkohta juhatada.

Kogu sisu haldamiseks on autos mitu ekraani, mis moodustavad koos ühe suure armatuurlaua – 12,25-tolline juhiekraan, 14-tolline puutetundlik keskekraan ja 14-tolline kõrvalistuja ekraan. Esmakordselt on masinal nüüd võimekus saada ka üle õhu tarkvarauuendusi, mis hõlmavad endas ka juhiabisüsteeme.

Uue auto arendamisel on Mercedes-Benzi jaoks oluliseks fookusteemaks ka keskkonnasäästlikus, millest tulenevalt on uue CLA süsinikujalajälg 40% väiksem võrreldes eelmise mudeli tootmisega. Aku tootmine on süsinikuneutraalne ja autos kasutatakse neli korda rohkem taaskasutatud materjale kui eelmises põlvkonnas.

Autost on saadaval kaks akuversiooni: 85 kWh mudel ja hiljem lisandub ka 58 kWh variant. Esimesed uued CLA-d jõuavad Eestis müügile orienteeruvalt augustikuus ja hinnad avalikustatakse juunis.

Mõõtmed:

Pikkus: 4723 mm 
Laius: 1855 mm 
Kõrgus: 1468 mm 
Teljevahe: 2790 mm 
Pakiruum: 405 l 

*Tegemist on esmaste sõiduulatuse numbritega. Ametlikud WLTP tulemused ei ole veel saadaval.