Viis aastat Eesti turul ainulaadset sõidumeerikute teenust pakkuva ettevõtte Digimeeriku töötajate töökohaks ja kontoriks on Mercedes-Benzi kaubikud, kuna firma pakub oma klientidele tagurpidi teenust – mitte klient ei tule teenusepakkuja juurde, vaid teenusepakkuja läheb kliendi juurde. Sedasi säästetakse muuhulgas nii keskkonda kui klientide raha.
Viie aastaga nullist 45% turuosani kasvanud Digimeeriku asutaja Siim Truusalu lubab oma klientidele kindlalt, et kasutades Digimeeriku teenuseid säästab ettevõte iga oma veoki või bussi pealt kahe aastaga 200-300€. Mida suurem ettevõte, seda suurem kokkuhoid. Rahast olulisem on kokku hoitud hinnaline aeg, mida igaühel meist on piiratud hulk.
Viieaastane kokkuhoid – 500 000 kilomeetrit
“Meie kliendiks on veoautode või bussidega vedusid korraldavad ettevõtted, kes peavad oma töös kasutama sõidumeerikuid ja logima oma autojuhtide töö- ja puhkeaega,” selgitab Siim Truusalu. Kui vanasti tuli klient teenusepakkuja juurde, siis Digimeerikus otsustati ise kliendi juurde minna.
“Käies klientidele sõidumeerikute teenust pakkumas, oleme tänaseks kokku hoidnud konservatiivselt arvutatuna üle 500 000 kilomeetri ehk umbes 100 000 liitrit kütust, mis muidu oleks veoettevõtetel kulunud lisasõitudega meerikute kontrolliks. Ka suuremad kütusemüüjad on meie kliendid ning nende aega ja ressurssi hoiame samuti oma tööga kokku. Olime rohelised ja parema tuleviku kasvatajad juba enne seda, kui teema Eestis popiks läks,” naljatab Siim.
Mercedesed kui parimad teekonna kaaslased ja turundajad
Klientide teenindamiseks tiirutavad Digimeeriku spetsialistid viie Mercedes-Benz Citani, ühe Mercedes-Benz T-klassi ja Mercedes-Benz Sprinter kaubikuga. “Meie autopargi Mersud ongi meie kontorid, meie turvalised kaaslased teekonnal ning ühtlasi ka parimad turundajad liikluses,” ütleb Siim.
“Soovime jõuda võimalikult efektiivselt partnerite juurde nii, et juhil oleks mugav, ta ei väsiks töö vahelisel ajal ja kõik töövahendid oleksid alati kaasas. Mercedes-Benz on töökindel ja ülimugav sõiduvahend. Oleme koostööpartneriks ka margiesindajale ehk Vehole, oleme teineteisele olnud suurt vastastikkust väärtust pakkuvad ärid,” lisab Siim.
Digimeerik pakub transpordiettevõtjatele eelkõige lisandväärtust – kõik sõidumeerikute mured leiavad lahenduse ühest kohast. Olgu selleks perioodiline kontroll või Smart2 vahetus. Näiteks: sõidukite andmeid analüüsides võib leida momente, kus autojuhtide tegevuses on teadmatusest tekkinud eksimusi, mistõttu neid välja nokkides on võimalik vältida tulevikus probleeme teeäärsete kontrollidega.
“Transpordiparki analüüsides saab leida kitsaskohad, mis hoiavad ettevõtte kasvu tagasi,” selgitab Siim. Lisaks on ta abiks sõidumeerikute andmete korrastamisel ja arhiveerimisel, seega kui on käsil kindlustusjuhtum või Tööinspektsiooni kontroll, on ettevõte andmed korras ja kiiresti edastatavad.
Tunnustatud eraekspert, kel kaalu ka kohtusaalis või politseis.
Siim ise on lisaks ka Eesti kohtuekspertiisi instituudi tunnustatud sõidumeeriku eraekspert, kelle arvamusel võib olla igasuguste vaidluste kaasustel kaalu. Maardu Vehol on seni meeles, kuidas nende klient oli välismaal politsei käes kinni ning rakendati täit rangust olukorras, kus see ei olnud põhjendatud.
Pärast Siimu kahetunnist kangutamist Itaalia teepealse politseiüksusega jõuti lahenduseni, kus trahvimäära vähendati mitmekordselt, sõidukile ei kohandatud aresti ning ettevõte ei saanud sõidumeerikuga manipuleerimise paragrahvi, mida Itaalia politsei määrata kavatses. “Jäime ilma sulgedest, aga vähemalt tiivad jäid alles,” kommenteerib kaasust Siim.
Kaubiku müügihinnast on olulisem kogukulu ja jääkväärtus
Võrreldes turuliidritega on Mercedes-Benz kommertssõidukite valdkonnas Premium klassi ja kallima hinnasildiga toode, kuid Veho väikekaubikute müük kasvas 2023. aastal ligi 20%.
„Taoline kasvutrend näitab selgelt, et meie tarbesõidukite kliendid ehk ettevõtted panustavad aina rohkem oma töötajatesse, pakkudes neile mugavamate kaubikutega paremaid töötingimusi. Seda näeme ka Digimeeriku näitel,“ rõhutab Veho kommertssõidukite ärivaldkonna juhi Mattias Vahter. Ettevõtjate seas levib aina paremini ka arusaam, et auto müügihinnast on olulisem jälgida selle kogukulu kasutusperioodil ning jääkväärtust järelturul. Mercedes-Benzi kaubikute kogukulu on odavamate mudelitega võrreldes samaväärne või suisa madalam, turuväärtus aga kindlalt kõrgem.